April 1972 | Invoering van de modellen 280, 280 E, 280 C en 280 CE Invoering van model 250 Typen nu met 2.8 liter moter in Europa (voorheen alleen in USA) Nieuwe carrosserie kleuren, zoals geel, signal rood, enige oude kleuren blijven ook leverbaar Interieurkleuren totaal veranderd Kunststof delen van dashboard en MB-Rex materiaal fijne structuur Stoffen bekleding veranderd Deurbekleding met ander design en iets sterkere bekleding Voetruimte bekleding in zelfde kleurstelling als deurbekleding Model 250 tot 280CE Tapijtbekleding op middenconsole hoger opgetrokken (niet op airco) Automaat behuizing in kunststof i.p.v. chroom Hoofdsteunen met eindaanslag Voorzijde spatbord onder Grille veranderd Binnenspiegel Coupé zwart kunststof i.p.v. chroom Contactslot met afdekking zoals deursloten Voorruit van veiligheidsglas Interval schakelaar op ruitenwisser Tipcontact op richtingaanwijzer Stuurbekrachtiging (optie) compleet veranderd Voorterrein van nieuwe 280 typen zonder Firewallversteviging Dwarsversteviging van motorkap met bolling voor het luchtfilter van de 280 en 280C Deksel zekeringen geschroefd i.p.v. steekbevestiging Model 250 CE vervalt Model 250 (2.5) en 250 C (2.5) vervallen |
Juni 1972 | H4-Halogeenlicht (optie) i.p.v. H1 |
Juli 1972 | Koplamp-wisser installatie als optie |
Oktober 1972 | Stoelen met geïntegreerde slaapstandbediening (200D tot 230) Andere structuur bij lederbekleding (250 tot 280 E vanaf productie) Rolgordels, i.p.v. statische gordels Parkeerrem pedaal smaller Hoofdsteunen alleen nog per twee leverbaar Aanduiding "Automatic" op kofferbak vervalt |
November 1972 | Quartzklok |
Februari 1973 | Opgeschuimd veiligheidsstuur Stuurhendel zwart i.p.v. chroom Ruitensproeier reservoir zonder opschrift VDO Invoering van het "Taxi International" pakket Becker Mexici Cassette Full Stereo, voorheen radio alleen mono Becker Grandprix Stereo |
Maart 1973 | Hoofdsteunen voor standaard Rolgordels voor standaard Doorlopende voorbank wordt niet meer geleverd Grote achterlichten uit volplastic |