De Strichacht is gespoten, ik kreeg een telefoontje van de spuiter dat ik 'm kon halen. Met de autoambulance naar Drachten en ja hoor, daar stond ie te glimmen in de zon.

Hieronder de eerste foto's van een erg geslaagde opknapbeurt. Alle lof trouwens voor het spuitbedrijf  M&H Autoschade uit Drachten.

Dit bedrijf heeft liefde voor het vak en hanteert als professionele spuiter een zeer redelijke prijs. Het dak is gespoten in een diepzwarte RAL kleur, de onderkant in de originele kleur wit 050G. Daarna is de gehele auto in de blanke lak gespoten.

Onderkant, sponningen en gaten waren vooraf keurig afgeplakt. Echt top!

En nu voorzichtig opbouwen..
Eerst even snel de blauwe waslaag van de banden gehaald en de wieldoppen er op gezet. Direct een ander gezicht. De kleurencombinatie is perfect.

Ik heb de deurkrukken, en kofferbakslot inmiddels weer aangebracht. Voor het plaatsen alles nog even los gehad en licht ingesmeerd met kopervet. Alles draait weer als nieuw.

Op de kofferdeksel heb ik de ster, de handgreep en de type aanduiding aangebracht. De achterlichten er op geschroefd en op de grille de ster.  Het begint zowaar weer op een volwaardige Benz te lijken.

Raamgeleiders plaatsen c.q. vervangen
Alle raamgeleiders zijn vernieuwd,  Beginnen aan de kant van de vaste geleider en eindigen bij de verstelbare geleider. In de hoeken  de rugkant even insnijden en je maakt een mooi passende hoek. Stukje canvas tape op het hoekje plakken en de geleider kan er in. Met de bijgeleverde klemmetjes de zaak in de sponning drukken. Gaat het wat te zwaar gebruik dan de achterkant van een houten vegertje of zoiets. Even stellen en de ramen gaan weer soepel open en dicht.

Deurrubbers plaatsen c.q.  vervangen
Van de deur aan bestuurderskant heb ik het rubber vervangen. Ik ben gegaan voor origineel, omdat deze toch perfect past. Begin aan de scharnierkant en breng de versteviging aan op het rubber en zet deze met de kunststof drukkers vast. Deze versteviging zit alleen op de voordeuren.

Werk zo vanaf deze kant de rest van het rubber in de deur.. Zet het rubber in een schuine hoek op de sponning en druk nu met de duimen op de onderkant van het rubber. Lukt dit niet gebruik dan bijvoorbeeld een houten spatel, nooit een schroevendraaier! Nu nog de drie andere deuren.

Bij de driehoekraampjes kan het schroefje in de weg zitten. Trek de raamgeleider een stukje uit de sponning en draai het schroefje zover uit dat het deurrubber probleemloos op z'n plaats kan worden gedrukt.