Het interieur van de auto is vaak een sluitpost van een restauratie en wordt daarom wel eens overgeslagen. Ik vind het interieur minstens zo belangrijk als de buitenkant. Dat maakt de auto toch helemaal af.

Ik heb het hele interieur inclusief deurbekleding en vloerbedekking verwijderd.  Van de bodem heb ik de bitumen laag weggestoken voor verdere behandeling van de vloer.

Stoelen en bank
De stoelen, bank en deurbekleding van MB-Tex heb ik gereinigd met StMarc, te koop bij de bouwmarkt of de schilderswinkel. Dit gaf een perfect resultaat. Is je bekleding helemaal gaar dan kan je er voor kiezen een andere set op de kop te tikken of de bestaande te laten overkleden, Er zijn genoeg adresjes, hierbij eentje van een kennis van me, Hans van der Woude

Hemeltje
Het hemeltje heb ik ook met StMarc afgenomen, maar dit hielp niet veel. Ik heb toen contact opgenomen met de Leerlooier of  hun leerverf ook voor een vinyl hemeltjes geschikt was.

Deze firma reageerde direct. Er moest een hechtprimer (kleurloos) worden aangebracht en daarna twee lagen leerverf. Een kwart liter van elke is voldoende. Ik heb gekozen voor RAL9001. Dit is een off-white kleur, anders werd het me te steriel. Verwijder de handgrepen en zonnekleppen, dan heb je het mooiste resultaat en het werkt een stuk makkelijker.

Vloerbedekking
Wanneer de vloerbedekking helemaal gaar is kan je deze het beste vervangen. Ik heb gekozen voor een complete nieuwe set, besteld bij Polster manufactur in Duitsland. (Inmiddels is dat bedrijf hiermee gestopt helaas).

Maar het kan ook goedkoper. Gebruik de oude dorpelbekleding, hoedenplank, console-inleg, tunnelbekleding en matten als mal voor nieuwe vloerbedekking. Breng dit naar een festonneer bedrijf om de randjes te laten omzomen en plak zelf de foam laag van de oude voormatten er weer onder. Denk er wel aan dat je bij het plakken van de vloerbedekking van de dorpel en tunnelbekleding dat je lijm op waterbasis gebruikt. De onderkant van veel soorten vloerbedekking kunnen nl. niet tegen andere oplosmiddelen

Kofferbak mat
De rubber mat in de kofferbak is vaak gescheurd en hard geworden. Nieuwe exemplaren zijn nog wel te bestellen, maar waarom zou je dat doen. De rubber mat heeft teveel nadelen. Het broeit en er kan water onder blijven staan waardoor je kofferbodem kan doorroesten. Kies liever voor een nieuw stuk vlies tapijt in antraciet of zwart en gebruik de oude mat als mal.