De onderkant van Murkje zit op een klein stukje na helemaal in de chassiscoating. Het laatste doe ik komende zaterdag, eerst wel weer genoeg verf gesnoven.
We hebben de cardanassen teruggezet, de parkeerrem aangesloten en afgesteld en vervolgens de uitlaat op z'n plaats gehangen. Allemaal nieuw bevestigingsmateriaal uiteraard. Dit ging allemaal vlot, dus heeft Wiebren en passant ook de voorremblokken gangbaar gemaakt en van kopervet voorzien.
Koppeling
De koppelingspedaal moest ook nog worden aangesloten, hiervoor moest ik nog even naar de Mercedesdealer. Hier waren ze zo vriendelijk ter plaatse een nieuwe koppelingsleiding van gever naar nemer te maken. De toevoerslang was ook gescheurd, deze ook maar meteen vernieuwd.
Stuurbekrachtiging
We hebben een begin gemaakt met het plaatsen van de stuurbekrachtigingspomp. Omdat bij de dieselmotor de pomp wel eens los kan trillen hebben we ervoor gekozen ook een steun vanonder de motorsteun (bij de poelie) naar de pomphouder te maken.Dit komt de stijfheid van de pomphouder ten goede.
Eerst een mal gemaakt van karton en toen overgenomen op een stuk plaatstaal van ca 4mm.
Daarnaast moet er in het blok een gat worden geboord waar de pomphouder ook moet worden vastgezet (46). Als laatste een beugel van pomphouder naar blok. De M10-bout in het blok moet worden vervangen door een M10-bout met een verloop naar M8 plus moer. (77)
Handleiding plaatsen stuurbekrachtiging voor een W115 (pdf)