Voordat de dieselmotor in de Strichacht is geplaatst zijn er eerst nog de rubbers van het voortrein vervangen. Ook de motorsteunen en rubbers van de stabilisatorstang zijn vernieuwd.
Wiebren had zijn zoon Sander meegebracht. Een prima jongen die weet waar hij mee bezig is. Sander heeft o.a. de rubbers van het voortrein vervangen.
Dit was dan ook hard nodig. Op de foto een aantal van de vervangen rubbers.
Duidelijk is te zien dat de rubbers in hun 40 jarig bestaan hun dienst hebben gedaan. Droog, gescheurd en geen veerkracht meer.
Het rijden met de nieuwe rubbers van Febi Bilstein zal zeker een stuk veiliger en comfortabeler zijn.
Transplantatie gelukt
De motor is aan de arm van de hefbrug gehangen en zo langzaam en met de nodige begeleiding op z'n plaats gebracht.
De motor is vastgezet aan de twee motorsteunen, het passtukje van cardanas naar versnellingsbak is geplaatst en de versnellingbaksteun aan het chassis gedraaid.
Foutje..
Deze steun had ik helemaal blank gemaakt en opnieuw geprimerd en gecoat. Alleen jammer dat ik dit met de verkeerde (kleinere) steun van de automaatbak heb gedaan...