Voordat de bumpers worden gemonteerd heb ik eerst de binnenbalken onder handen genomen. Ik heb voor de achterbumper een nieuwe binnenbalk gebruikt, maar het beschermingslaagje hierop is wel erg dun.
Eerst de zaak maar eens afgenomen met wasbenzine en toen licht opgeschuurd. Daarna twee lagen coating tegen roestvorming aangebracht en afgelakt in zijdeglans zwart. Op de kritieke plaatsen van de binnenkant balk heb ik een laagje tectyl op wasbasis aangebracht. Dit heb ik ook gedaan aan de binnenkant van de bumper.
De twee bumperhelften van de voorbumper aan elkaar geschroefd en toen de binnenbalk gemonteerd. De dubbele steunen van de bovenbumper en kleine hoekbumpers gemonteerd, maar nog niet vastgezet.
Zo kan de bumper nog makkelijk worden verschoven. Een beetje kopervet op de bouten kan ook geen kwaad. In de gaten voor de bumpersteunen in de voorschermen heb ik voor het monteren van de bumper een doekje gelegd ter bescherming van de lak.
Vervolgens heb ik de hele bumper door de gaten geduwd en de bouten aangebracht onder de spatborden. Het geheel werd ondersteund door een klein krukje. Nu kan de bumper worden gesteld zodat hij rondom mooi aansluit en links en rechts dezelfde hoogte heeft . De bouten kunnen nu allemaal worden vastgedraaid.
De hoekbumpers worden nog met een extra boutje aan de bovenbumper vastgemaakt. Tussen deze bumperdelen zit een busje van ca. 1cm.
Als laatste heb ik het rubber aangebracht. De enige juiste manier van aanbrengen is deze aan het begin van de bumper in het gat te steken en dan vervolgens in de lengterichting helemaal open te buigen.
De achterkant van het rubber gaat zo helemaal openstaan en kan zo makkelijk om de dubbele rand worden gelegd. Op het andere eind heb ik de laatste vijf centimeter eerst het rubber in het gat van de bumper gedaan en toen het laatste stukje om de rand gedrukt.
Nu de achterbumper nog.