De achterasophanging en het differentieel zijn verwijderd om de bodem daar goed te kunnen conserveren. De rubber doppen zijn verwijderd om later door nieuwe te vervangen. Het coaten van de bodem op de plaats van de achterophanging is inmiddels gedaan.

Afgelopen week heb ik de achterophanging gedemonteerd en flink schoongemaakt. Het aangekoekte vuil eerst verwijderd en vervolgens afgenomen met wasbenzine. De zaak geschuurd met korrel 120 en daarna in de primer gespoten en afgelakt met VHT glanszwart.

De lak droogt snel, voor montage van de verschillende delen is het beter dat het even doorhard. Een dag later heb ik de bewegende delen weer op de achterophanging gemonteerd.

Ook het differentieel en de assen waren behoorlijk vervuild. Ook deze maar eens goed onderhanden genomen. Ziet er weer goed uit dacht ik.

De Koni's even schoongemaakt en de veren ook nog even wat aandacht gegeven. Klaar om de zaak weer onder de Benz te monteren.

Weer een dag later de zaak onder de auto gehangen. Een paar nieuwe rubbers tussen ophanging en bodem en de rubbers van de ophanging zelf ook vervangen. Een mooi compleet setje van Meyle inclusief nieuw bouten en sluitringen. Het monteren is al met al toch nog wel even een klusje. Demonteren kon ik nog in m'n eentje doen. Voor het er onder zetten heb ik toch een paar handen te kort. Gelukkig was daar de buurman met de nodige ervaring die me heeft geholpen.

De gehele achterophanging hebben we op een oude wasmachine gezet en de brug langzaam laten zakken. De buurman navigeren met de ophanging en ik de brug laten zakken, mooie taakverdeling toch?

Omdat het gewicht achter uit de auto is hebben we de achterkant met een lier nog iets naar beneden getrokken om de steun van het differentieel naar het chassis te krijgen.

De schokbrekers had ik met een Tie-wrap op hun plaats gehangen. Toen de auto laten zakken en deze vastgezet. Hierboven het resultaat. Nu nog de cardanassen en een klein stukje bodem coaten dan kan de uitlaat er onder.