De motor ligt op z'n plaats, vandaag heb ik de diverse aansluitingen in orde gemaakt.

De bekabeling is aangesloten aan de startmotor en dynamo en de dikke aardedraad heb ik aan het chassis vastgemaakt. Het capillaire leidinkje voor de temperatuurmeter in het motorblok gedraaid. 

Vervolgens de  gasverbindingsstang aangesloten op het kogelgewrichtje aan de motor. De gas-stationairknop ging nogal stroef, dus de kabel er uit getrokken, schoongemaakt, geolied en weer teruggezet. Die draait weer soepel. De verwarmingsslangen gecontroleerd en vastgezet.

Uitlaat coating
Voordat de uitlaat wordt geplaatst heb ik deze helemaal geschuurd en in de hittebestendige coating van VHT gespoten. De losse onderdelen heb ik gestraald voordat ik ze heb gecoat.

Benzinetank wordt dieseltank
De tank/tankinhoud van een Strichacht 230.6 benzinemotor is dezelfde als de dieseluitvoering. Omdat er in de tank nog benzine zat, heb ik deze eerst leeg laten lopen.

De grote imbus aan de onderkant kreeg ik niet los. Ik probeerde dit met een grote bout ter grootte van de imbus en een snaptang, maar hij gaf geen krimp, de snaptang gleed over de bout.

Dan maar een benzineleiding lostrekken. Deze stukjes benzineslang moeten trouwens ook worden vervangen. Als je er in knijpt sijpelt de benzine langs je handen. Niet goed...

Het plan is om nu eerst de tank te verwijderen en over te spuiten met benzinebestendige lak van VHT. Dan heb ik ook mooi de gelegenheid de bodem daar in de chassiscoating te zetten en de rubbers van de stabilisatorstang te vervangen.

Maar dat de volgende keer maar weer...